Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate

ELABORARE SI APLICARE PLAN EDUCAȚIONAL INDIVIDUALIZAT/PEI PENTRU ELEV CU CES - INVATARE LA DOMICILIU

1. Scopul procedurii

a.Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate.

b.Procedura dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.

c.Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.

d.Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe director, în luarea deciziei.

 

Personalul didactic încadrat în învăţământul preuniversitar care a obţinut titlul ştiinţific de doctor şi îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 242 alin. (7) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, poate solicita echivalarea titlului ştiinţific de doctor cu gradul didactic I în domeniul ştiinţific al disciplinei/disciplinelor în care poate fi încadrat conform competenţelor certificate prin diplomă de licenţă/master, potrivit Centralizatorului disciplinelor, sau în domeniul ştiinţelor educaţiei, în următoarele condiţii:

a)are o vechime efectivă la catedră de minimum 4 ani de la obţinerea definitivării în învăţământ;

b)a obţinut calificativul «foarte bine» la evaluările anuale din ultimii 2 ani de activitate la catedră premergători înscrierii;

c)în anul şcolar premergător înscrierii a susţinut o inspecţie curentă la care a obţinut calificativul «foarte bine».

  

 

Acordarea gradului didactic I semnifică dobândirea de către cadrul didactic a unui nivel înalt de maturitate profesională şi expertiză, care îl recomandă ca pe un furnizor de bune practici în mediul educaţional şcolar.

Pentru înscrierea la examenul de acordare a gradului didactic I, candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile privind vechimea la catedră conform prevederilor art. 242 alin. (5) şi alin. (8) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011.

În stabilirea vechimii efective la catedră pentru înscrierea la examenul de acordare a gradului didactic I se vor avea în vedere următoarele:

a)condiţiile de vechime necesare înscrierii la examenul de acordare a gradului didactic I se referă la vechimea de predare efectivă la catedră şi nu se confundă cu vechimea în muncă, recunoscută ca vechime în învăţământ în vederea stabilirii drepturilor salariale. Pentru vechimea la catedră se ia în calcul perioada în care s-a prestat activitate efectivă de predare, ca personal didactic calificat, respectiv studii de specialitate absolvite cu examen de diplomă sau de licenţă, după caz, cu normă întreagă şi cu îndeplinirea condiţiilor de formare iniţială, conform legii;

ELABORAREA PROIECTELOR EDUCATIVE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE

 

1.      Scopul procedurii

1.1. Stabilește modul de realizare a activității, compartimentele și persoanele implicate.

1.2.Procedura dă asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii.

1.3. Asigură continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului.

1.4. Sprijină auditul şi/sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe director, în luarea deciziei.

2.      Domeniul de aplicare

 

 

Managementul personal al carierei

Omul îşi modifică permanent personalitatea datorită proceselor psihologice de învăţare şi formare, ceea ce conduce la îmbogăţirea cunoştinţelor, lărgirea orizontului de cunoaştere şi dezvoltarea profesională şi, ca o consecinţă, chiar la schimbarea carierei pe parcursul vieţii. Dezvoltarea carierei  este determinantă de dezvoltarea personală care se produce în timp, în funcţie de experienţa căpătată, dar şi de legislaţia specifică – obligaţia de a susţine examenul de definitivat ori necesitatea de a urma cursuri de formare continuă pentru acumularea creditelor de dezvoltare profesională.

De cele mai multe ori, recunoaştem acest lucru cu onestitate, dezvoltarea carierei este influenţată şi de:

·         - constrângeri politice, sociale şi economice;

·         - legături cu persoane „importante”;

·         - responsabilităţi de familie;

·         - evenimente deosebite;

·         - calitatea managementului carierei