Campanie de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea resurselor umane calificate în școli defavorizate din județele Dolj și Gorj
Caracteristici ale temperamentului
Cunoaşterea temperamentului copilului este esenţială pentru a putea adapta modul în care îl educi şi comportamentul tău faţă de el în funcţie de particularităţile lui psiho-emoţionale. Doar aşa, copilul va reuşi să crească armonios şi să îşi dezvolte calităţile şi talentele. Încă de la o vârstă foarte fragedă, putem vorbi despre un anumit comportament al copilului. Înainte ca cel mic să meargă la şcoală, încep să se observe atât temperamentul propriu, cât şi influenţele exterioare, care îl determină pe micuţ să se comporte într-un anumit fel. Dar care sunt trăsăturile înnăscute şi care sunt cele asimilate? Iată o scurtă descriere a tipurilor temperamentale de bază pentru copiii preşcolari. Cu siguranţă, îl vei putea regăsi şi pe cel al copilului tău printre ele. După aceea, îţi va fi mai uşor să îţi dai seama ce poţi schimba la el şi ce nu, prin educaţia pe care i-o oferi, încă din copilărie.
Citește mai mult: TEMPERAMENTUL SCOLARILOR-INFLUENTE ASUPRA INVATARII
Managementul timpului vizează un set de principii, practici și sisteme utilizate pentru a realiza în mod eficient o anumită sarcină. Principala cauză a eșecului în îndeplinirea acestuia este lipsa unei autodiscipline riguroase, iar aceasta se traduce prin lipsa performanței la locul de muncă. Însă, abilitățile de management al timpului pot fi învățate, iar autodisciplina poate fi impusă. Printr-un efort direcționat către achiziționarea acestor abilități, vei deveni o persoană eficientă și productivă, fapt care îți va permite să performezi pe toate planurile.
Managementul timpului te ajută să: atingi scopul urmărit, stabilești prioritățile, obții o vedere de ansamblu asupra tuturor sarcinilor tale, obții mai multe rezultate într-un timp mai scurt; păstrezi un echilibru între viața personală și cea profesională, faci față schimbărilor.
Factori interni care blochează gestionarea eficientă a timpului: lipsa priorităţilor, amânarea şi indecizia, oboseala, incapacitatea de a spune ,,NU”, dezorganizarea, delegarea ineficientă, sarcinile nefinalizate, estimarea unui buget de timp nerealist, supraîncarcarea, stresul, perfecţionismul.
Citește mai mult: Principii și practice eficiente în managementul timpului
Sursa: https://www.litmos.com/blog/uncategorized/the-9-key-components-of-an-elearning-template
Învățarea online şi- a dovedit, cu precădere ȋn ultimul deceniu, utilitatea ca o alternativă excelentă la şcolile tradiționale, în special pentru studiile universitare sau formările profesionale pentru persoanele care nu își pot permite timp de deplasare sau de prezenţă efectivă la orle de curs, ori bani pentru a urma cursuri reale. Dar, ca ȋn cazul tuturor sistemelor de educaţie, datorită interacţiunii directe cu sistemul social şi cel individual uman, ne putem ȋntreba care sunt, de fapt avantajele și dezavantajele învățării online?
Citește mai mult: STRATEGII DE CRESTERE A ATRACTIVITATII INVATARII IN MEDIUL ONLINE
Strategii de creștere a atractivității învățării în mediul online
Cu toții dorim ca elevii noștri să învețe bine, adică să rețină informațiile pe termen lung și să le poată folosi în diferite contexte pentru a rezolva probleme. Rezultatele obținute de aceștia, de multe ori însă, arată că învățarea nu este deloc eficientă... Ce e de făcut?
|
Din fericire, în ultimele decenii, științele cognitive ne-au îmbunătățit mult înțelegerea despre învățare, așa că putem folosi strategii și tehnici de predare, testate științific, care să îi ajute pe cursanți în învățare. Printre strategiile cele mai eficente evidențiate de studiile din științele cognitive se numără: reactualizarea, spațierea și feedback-ul.
Citește mai mult: Strategii de creștere a atractivității învățării în mediul online
Managementul clasei de elevi cuprinde trei componente primordiale: managementul conţinuturilor, managementul problemelor disciplinare şi managementul relaţiilor interpersonale.
Fiecare cadru didactic preocupat de organizarea eficientă a conţinuturilor în cadrul orelor de specialitate va şti să managerieze cu succes problemele disciplinare prin adoptarea unor metode şi atitudini corecte bazate pe relaţii interpersonale corecte.
Fiecare cadru didactic are un stil propriu, bazat pe personalitatea sa, la care se adaugă experienţa dobândită la catedră. Acest stil poate varia de la unul foarte autoritar până la cel mai participativ sau unul foarte permisiv.
Citește mai mult: Managementul relațiilor interpersonale în colectivul școlar