Campanie de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea resurselor umane calificate în școli defavorizate din județele Dolj și Gorj
Pentru a defini cariera trebuie să avem în vedere:
· contribuţia individului la dezvoltarea propriei cariere;
· contribuţia organizaţiilor în care evoluează;
· contextele pe care le intersectează;
· calitatea legislaţiei specifice şi maniera de aplicare a acesteia. Cariera este o succesiune de activităţi şi poziţii profesionale pe care o persoană le atinge, ca şi atitudinile, cunoştinţele şi componentele asociate, care se dezvoltă de-a lungul timpului.
Citește mai mult: MANAGEMENT ȘI CONSILIERE PENTRU CARIERA DIDACTICĂ
Actualmente, educaţia şi învăţarea pe tot parcursul vieţii actualizează cele mai integrative modalităţi de dezvoltare a cadrelor didactice, creând, astfel, oportunităţi pentru autoperfecţionare.
Ca niciodată, avem nevoie de cadre didactice mobile, constructive, capabile pentru colaborare, responsabile, încât formarea/dezvoltarea continuă va crea premise favorabile cadrelor didactice pentru a fi utile societăţii şi sie însuşi. În încercarea de a avea o viziune de ansamblu asupra motivaţiei în sistemul psihic uman şi a relaţiei acestuia cu alte structuri psihice vom prezenta unii factori ce integrează procesul motivaţional/automotivaţional pentru a explica judecăţile şi interferenţele sociale ale schimbărilor ce intervin în societate, cât şi acele transformări ce au loc în persoana cadrului didactic.
Stima de sine, ca element manifest al personalităţii, este preocuparea acelor profesionişti care se ocupă cu educarea individului şi cu dezvoltarea şi recuperarea sănătăţii psihice a individului, cu alte cuvinte, ȋn principal educatorii, cadrele didactice, şi specialiştii ȋn sănătate mintală (psihologi, psihopedagogi, consilieri şcolari, psihoterapeuţi, psihiatri).
O descriere atotcuprinzătoare a ceea ce reprezintă, a cum se simte şi se manifestă stima de sine ȋntâlnim ȋn aceste cuvinte: ,,Elementul cel mai important este trăirea internă că te poți baza pe tine, pe corpul tău pentru a te mișca eficient în mediul în care ești. Această trăire de încredere în corpul propriu și în lumea din jur își are originea în experiențele noastre timpurii, de la concepția noastră, pînă la adolescență, căci în această perioadă se dezvoltă experiența trăită a încrederii în corpul nostru, în forța lui de a se regla și de a se manifesta. Apoi, trăirea se va accentua cu fiecare experiență de succes pe care o avem. Pentru asta este necesar însă ca cei din jur și mediul în care ne aflăm să ofere securitate și stimuli plăcuți, fără pericole sau experiențe care să ne facă să suferim repetat si intens, adică să simțim mai des neputință, frică, tristețe, mai ales in perioada dintre concepție și vârsta de 3 ani.
Citește mai mult: STIMA DE SINE – INFLUENTE ASUPRA EDUCABILITATII COPILULUI LA DIFERITE VÂRSTE
Programe de intervenţie de sprijin educaţional
Programele de intervenţie de tip sprijin educaţional intensiv (SEI) reprezintă, printre altele, o posibilă modalitate de egalizare a şanselor şcolare sau, altfel zis, de acordare a unui sprijin necesar - în procesul educaţional - elevilor proveniţi din grupuri vulnerabile. Pentru a înţelege relevanţa programelor SEI în cadrul procesului educaţional este oportun, considerăm noi, să precizăm înainte de toate mecanismul social care fundamentează şi justifică necesitatea sprijinului educaţional suplimentar, înainte sau după terminarea orelor de pregătire şcolară normală. Inegalităţile şcolare, manifestate prin decalaje de participare şcolară şi de acumulări şcolare condiţionate de statusul atribuit (caracteristici cu relevanţă socială pe care un individ le are prin naştere în virtutea sorţii, loteriei genetice, caracteristici pe care le posedă fără a fi fost întrebat sau fără a putea să decidă dacă să le deţină sau nu – precum genul, etnia, nivelul educaţional parental din familia de origine, capitalul cultural sau material al familiei elevului) constituie una din provocările cheie ale societăţilor occidentale actuale, cheia soluţionării dilemelor statutului bunăstării actual (datorită prefiguratului dezechilibru al sistemului de pensii care urmează declinului demografic accentuat, îmbătrânirii populaţiei etc.) .
Fiecare instituţie funcţionează şi îşi desfăşoară activitatea într-un complex de condiţii şi restricţii reprezentate de mediu. Între instituţie/ organizaţie există un schimb permanent de bunuri, servicii, idei , informaţii. Organizaţiile care au capacitatea de a se raporta mai bine la cerinţele mediului sunt răsplătite prin rezultate bune (financiar sau nonfinanciar). (N. Paina)
Citește mai mult: Analiza mediului unei instituţii educaţionale