Campanie de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea resurselor umane calificate în școli defavorizate din județele Dolj și Gorj

Conform literaturii de specialitate, inteligenta emotionala descrie abilitatea , capacitatea, priceperea sau auto-perceputa abilitate a unui individ de a identifica, evalua si gestiona  emotiile proprii, pe ale altora sau ale grupului ( figura 1).
                                                  qual24

                                                                         Figura 1

                                                         Sursa: https://www.accedio.ro/training-leadership

   Persoanele care poseda un nivel ridicat al inteligentei emotionale se cunosc pe sine foarte bine si sunt capabile sa simta emotiile celorlalti ( sa le recunoasca, identifice, inteleaga) .
Aceste persoane sunt descrise prin carcateristici cum ar fi: deschise, reziliente si optimiste.

Modelul sferelor de influenţă suprapuse - Joyce Epstein

Modelul parteneriatului SFC, dezvoltat de Joyce Epstein (1995) pare a fi „cel mai proeminent şi complet din literatură, iar multe dintre studiile analizate se raportează la acest model. Teoria sferelor de influenţă suprapuse afirmă că elevii învaţă mai mult atunci când părinţii, educatorii şi alte persoane din comunitate împărtăşesc scopurile şi responsabilităţile pentru învăţarea elevilor şi lucrează împreună, nu individual.

Ariile care se suprapun sunt familia, şcoala şi comunitatea. În cadrul zonelor de “suprapunere” au fost identificate următoarele tipuri de implicare: parentingul, comunicarea, voluntariatul, învăţarea acasă, luarea deciziilor şi colaborarea cu comunitatea.

In contextul unei societăți care se schimbă, operând modificări de formă și fond la nivelul tuturor subsistemelor sale, invătământul românesc trebuie să iși asume o nouă perspectivă asupra funcționării și evoluției sale.În cadrul acestei perspective, parteneriatul educational trebuie să devină o prioritate a strategiilor orientate către dezvoltarea educației românești.

Pentru ca acest parteneriat sa se constituie ca o solutie reala a problemelor din invatamant, sunt necesare elaborarea unor strategii, a unor directii care sa uneasca eforturile parteneriale, precizarea rolului asumat de instituții in parteneriate.

         Educația copiilor este scopul comun al familiei și al școlii, scop care poate fi realizat eficient doar printr-o relație de parteneriat, prin înțelegerea rolurilor, divizarea competențelor, responsabilităților și a funcțiilor între părțile implicate, prin investirea comună a resurselor de timp, prin împărtășirea informațiilor; prin soluționarea în comun a situațiilor problematice etc.

CUM SA MENŢINEM O DEZVOLTARE SĂNĂTOASĂ, ORIENTATĂ SPRE ACHIZIŢII

Ȋntr-o societate ȋn continuă dezvoltare, minţile tinere par să aibă un potenţial nativ tot mai mare, generând sintagma ,,copiii de astăzi sunt mai inteligenţi decât copiii din generaţiile trecute”. Acest potenţial ȋn ascensiune poate fi un progres biologic plauzibil ca fenomen de adaptare a speciei la mediul modern caracterizat prin dezvoltare tehnologică şi computerizată a vieţii societale.